VANTAAN LIIKUNTAPAIKOILLA SIIRRYTTIIN KIINTEISTÖ­TRAKTOREISTA ISOMPIIN

2000-LUVUN ALUSSA VANTAAN KAUPUNGIN LIIKUNTAPALVELUISSA ALETTIIN OPTIMOIDA KALUSTOA, KUN TOIMINTAA PITI TEHOSTAA. KÄYTÖSSÄ OLI SILLOIN VAIN YKSI ISO VALTRA JA MUUTAMIA KIINTEISTÖTRAKTOREITA

K

un Ylöjärven kaupunki kilpailutti traktorihankintansa, niin Fendt ei ollut tarjouskilpailun halvin traktori. Ei sen hinta ollut paljon kilpailijoita kalliimpikaan, mutta se voitti selvästi pisteytyksen ja oli kuljettajien suosikki.

– Valinnassa katsottiin hintaa, teknisiä ominaisuuksia ja monta muuta asiaa, mutta myös kuljettajien sana painoi paljon. He tällä kuitenkin päivittäin ajavat ja kun työkalu on mieleinen, niin työt sujuvat ja kone pysyy kunnossa, kertoo työmaapäällikkö Jyrki Tanhuanpää.

Meillä oli yhtenä vaatimuksena lämmitettävä takalasi. Moni kilpailija ei pystynyt sellaista tarjoamaan, vaikka se on linkouksessa ehdoton varuste.

Fendt 310 Profissa on vakiona portaaton Vario-vaihteisto, joka on traktori-alalla jo legenda. Keulalla on Fendtin omaa kuormainta hieman kevyempi Ismen etukuormain, alla Nokian TRI2 -renkaat, katolla led-paneelimajakka, ohjaamon sivuilla runsaasti lisätyövaloja, etukuormaimessa puskutuet lumikasoissa piilevien yllätysten varalta ja takavanteissa lisäpainot antamassa vakautta ajoon.

– Fendt tuli keväällä lumien jo sulaessa ja elokuun puoliväliin mennessä sillä on ajettu 280 tuntia. Pääasiassa traktorilla on vedetty kärryä ja kuljetettu kaikkea tarvittavaa maa-aineksista pensaiden leikkuujätteisiin. Kuivana kesänä on myös ajettu melko paljon kasteluvettä säilöllä. Etukuormainta on käytetty kaikenlaisen materiaalin lastaushommissa, kertoo Tanhuanpää.

Talvella Fendtiä odottavat lumiaura ja -linko. Päätehtävänä tulee olemaan luistinratojen puhtaanapito.

Käyttömukavuus omaa luokkaansa
Fendtin pääasiallinen kuljettaja Juha Wahlberg on kerrassaan tyytyväinen työkaluunsa.

– Se on ketterä, siinä on hyvä ilmastointi ja ilmanvaihto, ohjaamoon kulku on helppoa, siinä on tilava ohjaamo ja kunnon apumiehenistuin. Portaaton vaihteisto on mainio. Tehoa tietysti saisi olla aina lisää, mutta isompaa traktoria emme voi käyttää, kun se ei mahtuisi näille meidän työmaille, osoittaa Wahlberg työn alla olevaa omakotialueen leikkikenttää, jonne Fendt on tuonut hiekkaa pienkuormaimella levitettäväksi.

Fendtin lisäksi Ylöjärven kaupungilla on traktoreina Valtra N123 ja kaksi Valtra 6350:ä. Fendt korvasi 13 000 tuntia ajetun Valtra 6350:n, joka siirtyi kevyempiin töihin. Huolto, varaosat, koulutus ja muu yhteistyö on toiminut hyvin AGCO Suomen Pirkkalan pisteen henkilökunnan kanssa. Fendteihin erikoistunut tuotekouluttaja Marko Niemi kävi paikan päällä pitämässä räätälöidyn koulutuksen traktorin käyttäjille.

>

Ylöjärven kaupungin työmaapäällikkö Jyrki Tanhuanpää sekä kuljettajat Juha Wahlberg ja Jukka Ojala ovat tyytyväisiä Fendtiin. Traktori on täyttänyt sille asetetut odotukset, jotka olivat korkeat.

>

Fendt 310 -traktori ja Avant-pienkuormain ovat hyvä työpari, kun ahtaassa leikkipuistossa pitää uusia poltettu roskis ja levittää keinujen ja kiipeilytelineiden alle uutta, pehmeää hiekkaa.

MILLÄ VARUSTEILLA VALTRA
MUUTTUU METSÄTRAKTORIKSI?

1

LASIKATTOINEN JA SUOJATTU METSÄOHJAAMO

Sivun yläosa: Ylöjärven kaupungin työmaapäällikkö Jyrki Tanhuanpää sekä kuljettajat Juha Wahlberg ja Jukka.

2

TWINTRAC-TAAKSEAJOLAITE KUORMAUKSEEN, HAKKUUSEEN JA HAKETUKSEEN

Sivun yläosa: Ylöjärven kaupungin työmaapäällikkö Jyrki Tanhuanpää sekä kuljettajat Juha Wahlberg ja Jukka.

3

RUNSAAT LISÄTYÖVALOT PIMEÄÄN, TALVISEEN METSÄÄN

Sivun yläosa: Ylöjärven kaupungin työmaapäällikkö Jyrki Tanhuanpää.

4

RISTIKUDOKSISET METSÄRENKAAT JO TEHTAALTA, METSÄVANTEESSA SUOJATTU VENTTIILI

Sivun yläosa: Ylöjärven kaupungin työmaapäällikkö Jyrki Tanhuanpää sekä kuljettajat Juha Wahlberg ja Jukka.

5

KAPEAT METSÄLOKASUOJAT

Sivun yläosa: Ylöjärven kaupungin työmaapäällikkö Jyrki Tanhuanpää.

6

LÄMMITETTÄVÄ TAKALASI, PEILIT JA KAKSINKERTAINEN OHJAAMON LÄMMITYS

Sivun yläosa: Ylöjärven kaupungin työmaapäällikkö Jyrki Tanhuanpää.

Asiakkaan traktorikalusto:

Fendt 310 Profi

  • 100 hv, 4810 kg, portaaton Vario-vaihteisto
  • Isme-etukuormain
  • Nokian TRI2 -palapintarenkaat
  • Led-paneelimajakka
  • Etukuormaimen puskutuet
  • Takavanteissa lisäpainot
  • Lisätyövaloja

Fendt 310 Profi

Käy tutustumassa Fendtiin

Meillä oli yhtenä vaatimuksena lämmitettävä takalasi. Moni kilpailija ei pystynyt sellaista tarjoamaan, vaikka se on linkouksessa ehdoton varuste.

KERRO SAMA ASIA JUOKSEVIN NUMEROIN…

60 KM/H

Tähän tulee luvun selite lyhyenä, puolipitkänä tai tosi pitkänä. Tähän tulee luvun selite lyhyenä, puolipitkänä tai tosi pitkänä.

16600

Tähän tulee luvun selitte lyhyenä, puolipitkänä tai tosi pitkänä.

100

Tähän tulee luvun selitte lyhyenä, puolipitkänä tai tosi pitkänä.

Fendt 310 Profissa on vakiona portaaton Vario-vaihteisto, joka on traktori-alalla jo legenda. Keulalla on Fendtin omaa kuormainta hieman kevyempi Ismen etukuormain, alla Nokian TRI2 -renkaat, katolla led-paneelimajakka, ohjaamon sivuilla runsaasti lisätyövaloja, etukuormaimessa puskutuet lumikasoissa piilevien yllätysten varalta ja takavanteissa lisäpainot antamassa vakautta ajoon.

– Fendt tuli keväällä lumien jo sulaessa ja elokuun puoliväliin mennessä sillä on ajettu 280 tuntia. Pääasiassa traktorilla on vedetty kärryä ja kuljetettu kaikkea tarvittavaa maa-aineksista pensaiden leikkuujätteisiin. Kuivana kesänä on myös ajettu melko paljon kasteluvettä säilöllä. Etukuormainta on käytetty kaikenlaisen materiaalin lastaushommissa, kertoo Tanhuanpää.

Talvella Fendtiä odottavat lumiaura ja -linko. Päätehtävänä tulee olemaan luistinratojen puhtaanapito.

Huoletonta omistamista vuosiksi eteenpäin.

Näin se toimii:

VALTAKUNNALLINEN TAVOITETTAVUUS

Sivun yläosa: Ylöjärven kaupungin työmaapäällikkö Jyrki Tanhuanpää sekä kuljettajat Juha Wahlberg ja Jukka Ojala ovat tyytyväisiä Fendtiin. Traktori on täyttänyt sille asetetut odotukset, jotka olivat korkeat.

Pysy ajan tasalla!

Tilaa uutiskirjeemme ja saat tietää
kuumimmat tarjouksemme sekä
tuoreimmat uutiset.

Meillä oli yhtenä vaatimuksena lämmitettävä takalasi. Moni kilpailija ei pystynyt sellaista tarjoamaan, vaikka se on linkouksessa ehdoton varuste.

Tempor consequat deserunt occaecat consequat eu reprehenderit elit. Voluptate aliqua ullamco voluptate est est consectetur officia ipsum enim Lorem. Consectetur ad dolore veniam ea laborum esse amet culpa. Consectetur ea elit exercitation ea nulla excepteur.

LUE MYÖS NÄMÄ